Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden
Table of Contents
De lage CTR laat je weten dat je je campagnes moet verbeteren om meer klanten aan te trekken. Door de click through rate bij te houden, kun je begrijpen wat je publiek aanspreekt. Je wilt niet alleen dat mensen op een link naar je website klikken. Je wilt dat ze overgaan tot iets als het downloaden van een gratis e-book, een aanmelding voor een e-maillijst of – het beste van alles – een sale.
Het is goed om te weten dat je click through rate rechtstreeks van invloed op je conversies: hoe meer mensen je naar je website kunt leiden, hoe meer conversies je krijgt. CTR en conversion rate bieden beide waardevolle informatie op verschillende punten in de klantreis. De relatie tussen impressies, klikken en conversies.
Waarom zou je je moeten concentreren op de CTR? Je click through rate laat je weten wat je publiek leuk vindt. Het kan je vertellen dat je klanten fan zijn van een grappige onderwerpregel of dat ze eerder op een rode knop dan op een blauwe klikken - what is ctr click through rate. Met die informatie kun je je campagnes aanpassen voor betere prestaties.
Google kent je advertenties een kwaliteitsscore toe, wat hun kwaliteits- en relevantiebeoordeling is. Google gebruikt de kwaliteitsscore om je kosten per klik te bepalen en hoe het je advertentie prioriteit geeft - what is ctr click through rate. De kwaliteitsscore is essentieel als je wilt dat je advertentie kosteneffectief is en gezien wordt. Verschillende factoren spelen een rol bij het bepalen van kwaliteitsscores, waaronder CTR.
Het verbeteren van je CTR betekent dat je meer sitebezoekers (en meer conversies) krijgt voor dezelfde investering. Een enkele e-mail, advertentie of bestemmingspagina levert meer inkomsten op wanneer de CTR hoog is. Dat maakt je marketinginspanningen kosteneffectiever. Er is geen juist antwoord op deze vraag. Een ‘goede’ CTR voor je bedrijf hangt af van een combinatie van factoren.
Hier zijn een paar dingen die van invloed kunnen zijn op je click through rate. Voor meer informatie over het optimaliseren van deze factoren om een betere CTR te krijgen, scrol je omlaag naar het gedeelte ‘Zo verbeter je je click through rate’ hieronder. what is ctr click through rate. Factoren die van invloed zijn op de CTR zijn onder meer: : mensen klikken eerder op iets dat is afgestemd op hun behoeften of interesses.
: een link of CTA knop op de pagina of advertentie kan van invloed zijn op hoeveel mensen klikken. : afbeeldingen, kleur, lay-out en grootte zijn van invloed op de CTR. : In sommige sectoren zijn de click through rates hoger dan in andere. Het uiterlijk van de knop is van invloed op de CTR.
Maar we weten dat je dit artikel leest omdat je wat statistieken wilt zien. Laten we dus eens kijken naar de verwachte CTR’s voor een paar verschillende kanalen. Het verbeteren van je CTR bij organisch zoeken heeft alles te maken met hoger rankings. Het topresultaat op een Google zoekpagina heeft een gemiddelde CTR van 31,7%.
SEO bevat acties zoals: Sommige zoekwoorden hebben meer potentie voor een hoge CTR dan andere. Zoekopdrachten met meer woorden krijgen bijvoorbeeld gemiddeld meer klikken. Laten we zeggen dat je positie #3 op de SERP bereikt. Je kunt op die positie een CTR van 5,15% verwachten voor een zoekwoord van één woord.
Maar dat is niet de enige factor. Het tijdstip waarop je je e-mail verzendt, kan bijvoorbeeld van invloed zijn op het aantal mensen dat de e-mail opent en erop klikt: de CTR van e-mails piekt rond 17. 00 uur. Op alle grote e-mailmarketingplatforms kun je je click through rate zien.
De gemiddelde CTR voor Facebook advertenties is 0,89% en de gemiddelde CTR voor Microsoft advertenties (voorheen bekend als Bing Ads) is 2,83%. Targeting is van vitaal belang voor PPC advertenties. Als je een Facebook advertentie voor keukenbenodigdheden laat zien aan 1. 000 willekeurige mensen, krijgt deze een lagere CTR dan wanneer je het zou laten zien aan 1.
Zelfs een paar kleine wijzigingen in je campagnes kunnen je click through rate (en conversies) verhogen. Dit zijn onze top acht tips voor het verbeteren van je CTR. Sommige mensen zullen nooit op je links klikken. Maak je geen zorgen over hen. Als het gaat om het verbeteren van je click through rate, is de helft van de strijd simpelweg om je links aan de juiste mensen te presenteren.
We hebben het al gehad over het belang van targeting in PPC advertenties. Je targetingopties zijn afhankelijk van het advertentienetwerk. Advertenties in het zoeknetwerk van Google Ad zijn bijvoorbeeld gericht op mensen die (naast andere factoren) op een bepaalde term zoeken. De kracht van Facebook Ads is dat je je kunt richten op mensen met specifieke interesses.
Segmenteer je abonneelijst om de CTR’s van je e-mail te verbeteren. Segmenten zijn subsets van je lijst met contactpersonen die iets gemeen hebben. Je kunt bijvoorbeeld segmenteren op basis van: Locatie Demografie Levensstijl en interesses Gedrag (eerdere interacties met je website of e-mails) Met een goede lijstsegmentatie kun je zeer gerichte e-mailcampagnes verzenden.
Deze tip is van toepassing op zowel betaald als organisch zoeken. Het kiezen van de beste zoekwoorden om te targeten kan je CTR verbeteren en meer verkeer naar je website leiden. what is ctr click through rate. Begin met het brainstormen over zoveel relevante zoekwoorden als je maar kunt bedenken. Stel je voor waar je ideale klant naar op zoek zou zijn en schrijf het op.
Longtail zoekwoorden zijn termen of woordgroepen met een laag zoekvolume. uw Linkbuilding uitbesteden. Ze zijn meestal meerdere woorden lang – hoewel dat, in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, geen deel uitmaakt van de definitie. Het leuke van longtail zoekwoorden is dat ze vaak vrij specifiek zijn. Als je een zoekwoord als “mand” target, zal de CTR waarschijnlijk niet geweldig zijn.
Maar als je je richt op ‘handgemaakte rieten wasmanden’, bereik je je mensen. Hoewel die term een lager zoekvolume heeft dan ‘baskets’, is de kans groter dat de mensen die ernaar zoeken op je link klikken. Een voorbeeld van longtail zoekwoordenonderzoek. (Bron: Semrush) Een andere manier om zoekwoorden met een hoge CTR te vinden, is door erachter te komen op welke termen mensen al zoeken om op je site te komen.
Zodra je je lijst met mogelijke zoekwoorden hebt, kun je deze gaan verfijnen. Je kunt Google’s Keyword Planner gebruiken om het maandelijkse zoekvolume van elk zoekwoord te vinden. Elimineer alles dat geen zoekopdrachten krijgt. Misschien wil je ook de zeer concurrerende zoekwoorden met een hoog volume beperken. Maar het belangrijkste is de zoekintentie.
Je kunt een paar dingen doen om meer mensen te verleiden om op je link op de pagina met zoekresultaten te klikken. De metabeschrijving is de tekst onder je paginatitel op de SERP. Het doel is om mensen te vertellen waar je pagina over gaat. Een goede metabeschrijving overtuigt mensen om te klikken.
com/renschoenen. Het eerste dat de meeste mensen op een SERP doen, is de titels van elk resultaat doorbladeren om de meest relevante te vinden. what is ctr click through rate. Je title tag moet het doel van je pagina onmiddellijk duidelijk maken. Zoals we hebben besproken, heeft je positie op de Google SERP invloed op je organische CTR.
Google is overgestapt op mobile-first indexing. Dat betekent dat het crawl-, indexerings- en rankingsysteem van Google de mobiele versie van je site gebruikt in plaats van de desktopversie. Hoe mobile-first indexing werkt. (Bron: Jazel) Als je niet zeker weet of je website mobielvriendelijk is, kun je deze hier testen. Tenzij je een ouder thema gebruikt of niet recentelijk hebt bijgewerkt, is je Word, Press site waarschijnlijk al mobiel-responsief.
Als ze je e-mail niet openen, kunnen ze niet op je link klikken. En als je onderwerpregel hen niet interesseert, worden ze niet geopend. De beste manier om erachter te komen welke onderwerpregels resoneren met jouw publiek, is door A/B-tests uit te voeren – een functie die beschikbaar is op de meeste e-mailmarketingplatforms.
Zit er een aanbieding in? Zullen ze iets interessants leren? Personaliseer de ontwerpregel. E-mailmarketingsoftware kan hierbij helpen. Voeg urgentie toe (indien van toepassing). Laat ze weten dat ze nú moeten handelen. Wees pakkend en/of humoristisch. Stel een pakkende vraag. Bijvoorbeeld: “Zijn je gegevens veilig voor hackers?” Gebruik niet te veel hoofdletters, leestekens of emoji’s.
Als je advertenties met afbeeldingen weergeeft, zorg er dan voor dat de afbeeldingen die je kiest van hoge kwaliteit zijn en de aandacht trekken. De meeste mensen scrollen direct langs advertenties, dus je hebt niet veel tijd om de kijker te laten zien wat je te bieden hebt. Toon je product, logo of boodschap duidelijk.
Mensen zullen niet stoppen voor het lezen ervan. Test je advertenties met verschillende afbeeldingen en kijk wat werkt. Mensen klikken eerder op een link of CTA knop als deze hun aandacht trekt. Je kunt niet veel doen aan je link op de pagina met organische zoekresultaten. Maar voor display-advertenties, e-mails en bestemmingspagina’s kun je experimenteren met variabelen zoals: Kleur Grootte Plaatsing Tekst Probeer op een landingspagina of in een e-mail je knop of link ‘above the fold’ te plaatsen, zodat mensen niet te ver hoeven te scrollen om deze te zien.
Als je e-mailabonnees hun ogen moeten samenknijpen om de kleine oranje tekst op een rode knop te lezen, zullen ze waarschijnlijk niet klikken. Wees beknopt. Een link met de tekst ‘Download het e-boek’ zal de aandacht van de lezer meer trekken dan ‘Klik hier om het gratis e-boek over huidige trends in de sector te downloaden’.
A/B-testen is een manier om twee varianten van een webpagina, e-mail of advertentie te vergelijken om te zien welke het beste presteert. Je kunt bijvoorbeeld dezelfde e-mail verzenden, maar met verschillende onderwerpregels. De ene onderwerpregel is serieus en de andere heeft een woordspeling. Als de onderwerpregel met woordspeling een hogere CTR krijgt, kun je overwegen om in de toekomst meer humoristische onderwerpregels te gebruiken. what is ctr click through rate.
Je kunt je click through rates maximaliseren en het verkeer naar je website vergroten door voortdurend te testen en te optimaliseren. Click through rate is een belangrijke statistiek die je helpt je doelgroep te begrijpen. Door de juiste mensen met de juiste boodschap te targeten, kun je je CTR verhogen en meer verkeer naar je website trekken.
Terug naar overzicht woensdag 1 december 2021 CTR-optimalisatie is een vorm van conversieoptimalisatie, waarbij je vanuit een klik uit de zoekmachine naar een website wordt doorverwezen, in dit geval wordt dit ook als een conversie gezien. Omdat er verscheidene SEO-tactieken bestaan, wordt vaak de CTR-optimalisatie vergeten. Dat vinden wij doodzonde! Daarom volgen hieronder enkele tips om de door-klik-ratio te verhogen - what is ctr click through rate.
Wanneer je bijvoorbeeld 100 vertoningen van jouw advertentie hebt en er wordt 10 keer op geklikt. Dan heeft je advertentie een CTR van 10%. Ditzelfde geldt voor de organische zoekresultaten. Wanneer je bijvoorbeeld een ontzettend hoog aantal vertoningen hebt en weinig kliks krijgt op een advertentie, vraag je dan af of je wel de juiste woorden en call-to-actions gebruikt.
Over het algemeen is het zo dat hoe hoger je scoort in de SERP (zoekmachine resultaten) des te meer mensen er klikken op jouw website. Op het eerste gezicht lijken de CTR en de gemiddelde positie in de SERP niets met elkaar te maken te hebben. Echter is de gemiddelde positie wel degelijk van invloed op het CTR.
In veel gevallen zou de CTR hoger zijn voor websites op de tweede of hogere pagina van Google. Hier dien je dan naar de kliks te kijken, daar draait het uiteindelijk om. De CTR wordt berekend door de kliks te delen met de aantal weergaven in de SERP’s. Je kunt zelf invloed uitoefenen en je CTR omhooghalen.
Hieronder volgt een opsomming van deze elementen, en om het allemaal net even wat duidelijker te maken, hebben we daaronder een uitleg gemaakt met voorbeelden en tips. De title tag; Meta description; Gebruik van de juiste zoekwoorden; De URL; Rich Snippets; Sitelinks; Herkenning van het merk; Zo hoog mogelijk ranken; Boven de vouw ranken; De title tag mag uit maximaal 70 tekens bestaan.
More from Hoger in Google, Meer bezoekers via Google
Table of Contents
Latest Posts
Click Through Rate In Email Marketing
Average Facebook Ad Click Through Rate
Average Email Click-through Rate 2020
All Categories
Navigation
Latest Posts
Click Through Rate In Email Marketing
Average Facebook Ad Click Through Rate
Average Email Click-through Rate 2020