Aanbevolen: Linkbuilding uitbesteden

What Is A Good Click Through Rate On Linkedin

Published Oct 21, 22
9 min read

What Is A Click-through Rate

Uit een onderzoek uit 2019 van Backlinko en Clickflow, waarin maar liefst 5 miljoen Google zoekopdrachten werden geanalyseerd, blijkt dat doorklikpercentages meetbaar zijn. De 10 belangrijkste resultaten van dit onderzoek zetten we op een rij: Een positie bovenaan in de organische zoekresultaten van Google heeft een gemiddelde doorklikratio van 31,7 procent: heel hoog dus.

Deze nummer-1 positie heeft daarnaast 10 keer zo veel kans om een klik te krijgen dan een pagina op de tiende positie. De kans op klikken wordt significant lager wanneer je lager in de zoekresultaten staat. De doorklikratio voor posities 7 t/m 10 in de organische zoekresultaten is vrijwel gelijk.

De doorklikratio stijgt gemiddeld met 30,8 procent met elke plek die je omhoog kruipt in de organische zoekresultaten. Dit hangt wel af van de positie waar je vandaan komt. Ga je van positie 3 naar 2 in de rankings, dan kun je zo’n hoge stijging verwachten. Ga je van positie 10 naar 9, is er geen groot verschil in de doorklikratio te vinden.

Je kunt dus inspelen op de vragen die jouw doelgroep heeft. Een voorbeeld van zoekresultaten die Google laat zien bij de zoekopdracht ‘wat is SEO?’: Titels op een webpagina met de hoogste doorklikratio (8,6 procent), zijn de titels met 15 tot 40 tekens. Een URL dat een zoekwoord bevat, ontvangt 45% meer klikken dan een pagina met een URL die geen gezocht woord bevat.

Power words zijn specifieke woorden waardoor bezoekers een bepaalde actie of handeling uitvoeren en spelen in op emotie. Titel met power words hebben een lagere doorklikratio (13,9 procent) vergeleken met titels zonder dit soort power words. Wanneer sentiment (zowel positief als negatief) wordt gebruikt in titels, heeft dat een positief effect op de doorklikratio.

Het invullen van een metadescription zorgt voor een hogere doorklikratio van 5,8 procent. Veel van deze onderzoeksresultaten zijn te herleiden naar werkzaamheden voor zoekmachine optimalisatie. Ben je nog niet thuis in de wereld van zoekwoorden en SEO, begin dan bij de SEO Yoast handleiding.

Click-through Rate Email

Je titel valt het meest op, een titel toont over wat de pagina gaat en wat de gebruiker mag verwachten. In bovenstaand voorbeeld is het duidelijk dat je extra informatie over SEO kan terugvinden. Vermeld je zoekwoord als eerste in de titel Alhoewel dit geen officiële factor is blijkt uit onderzoek dat deze tactiek kan helpen om je CTR en je positie te verbeteren.

Dat wil zeggen dat je titel afgekapt wordt wanneer die langer is als de maximum. Zo mist je potentiële bezoeker belangrijke informatie en kan je heel wat kliks missen. Schrijf unieke titels Iedere pagina van je website zou een eigen titel moeten hebben. Soms loopt het technisch al eens fout en zien we websites waar iedere pagina (bijna) dezelfde titel heeft.

Laat je bedrijfsnaam achterwege De naam van je bedrijf is leuk voor jezelf maar draagt (zeker bij een eerste contact) niet bij aan het verhogen van je CTR. SEO brengt mensen die je nog niet kennen naar je website. Je bedrijfsnaam eist dus enkel kostbare karakters op. Deze tip geld enkel voor startende ondernemers.



Het hangt er dus sterk vanaf hoe je bedrijf in de markt staat. Soms bepaalt Google zelf hoe je titel getoond zal worden. Ze draaien stukken om, laten zaken weg of vullen je titel aan. Controleer dus goed hoe je resultaat toont in de zoekmachine en stuur bij waar nodig.

Een controversieel stukje code waar in het verleden veel misbruik van gemaakt werd. Google heeft hier dus fors ingegrepen om de kwaliteit van zoekresultaten te kunnen garanderen. Gebruik je zoekwoord in de beschrijving De meta beschrijving heeft geen rechtstreekse impact op je positie in de SERP - average click-through rate for display ads 2020. Wel helpt ze om gebruikers te laten klikken.

Dit kan bepalen of een zoeker naar jouw website of die van een concurrent doorklikt. Vergeet ook niet jouw unique selling point te gebruiken in je titel of beschrijving. Google stelt, afhankelijk van de zoekintentie, vaak zelf een meta beschrijving samen op basis van de inhoud van je pagina. Het is dus geen garantie dat jouw ingestelde beschrijving ook effectief getoond zal worden. Linkbuilding website uitbesteden.

Gemiddelde Ctr Website Facebook

Een duidelijke URL draagt niet enkel bij aan een goede website structuur maar zorgt ook voor een betere CTR in Google. Zorg voor een korte URL Korte URL’s zijn zowel voor mens als Google beter leesbaar. Zo zet je extra kracht bij om door te klikken naar jouw website. Verwerk je zoekwoord in de URL Ook hier zorg je best voor het vermelden van je zoekwoord.

Vermijd hoofdletters Hoofdletters horen niet thuis in een URL. Deze is volledig opgebouwd uit kleine letters en koppeltekens. Het is trouwens beter om koppeltekens te gebruiken dan underscores. Ontdek meer tips in onze SEO handleiding! (average click-through rate for display ads 2020).

Het optimaliseren van de CTR kan erg belonend zijn. Een simpele aanpassing zou kunnen zorgen voor een groei van 100%. Dit betekent 2x zoveel bezoekers en 2x zoveel conversie. De optimalisatie van de CTR van advertenties en organische zoekresultaten in de resultatenpagina van Google komt op hetzelfde neer. Het enige verschil is het aantal tekens per zin.

Optimalisatie van de CTR voor een Advertentie Titel 25 tekens URL 35 tekens Beschrijvingsregels 2x 35 tekens Optimalisatie van de CTR voor een Zoekresultaat Titel 66 tekens URL 75 tekens Beschrijving 156 tekens Er zijn 4 aspecten die je kunt optimaliseren om de CTR te verhogen. average click-through rate for display ads 2020. Titel URL Beschrijving Positie De titel heeft het meeste invloed op de CTR.

Je zou dus het zoekwoord waarop je rankt of wilt ranken wel in de titel houden (en het liefst voorin) De bezoeker kan dan in een oogopslag zien dat de website over het onderwerp gaat waarop hij zoekt. Vervolgens kan je andere direct gerelateerde zoektermen toevoegen. Door je op zoekterm combinaties te richten kan je gerichter, gemakkelijker en vaker ranken op zoekwoorden die relevante bezoekers kunnen opleveren.

De beschrijving is bedoelt om de pagina nader toe te lichten. Probeer bij de optimalisatie van de meta-description dus meer over de pagina te vertellen en men te overtuigen om op jouw link te klikken in plaats van andere. Dus een combinatie van informatie en toegevoegde waarde bieden. Tot slot wordt de URL van de pagina getoond in de zoekresultaten. average click-through rate for display ads 2020.

What Is Good Impression Click-through Rate On Youtube

nl/la-strada-campers-kopen Heb je nog meer tips of vragen over het optimaliseren en verhogen van de click through rate (CTR)? Laat een reactie achter! .





Deze afkorting staat voor Click-Through Rate. De CTR wordt berekenen door het aantal klikken op een advertentie te delen door het aantal keren dat de advertentie is weergegeven. De CTR is een belangrijke KPI om op te sturen bij online advertenties. Er zijn verschillende manieren om je CTR te verbeteren, want we willen natuurlijk allemaal dat er zoveel mogelijk relevante mensen op je advertentie klikken.

Zo kan je de volgende extensies toevoegen: Hiermee kan je in de advertentie verwijzen naar specifieke pagina’s op je website. Zo kan iemand direct doorklikken naar de contactpagina, zonder eerst de advertentie url te volgen. Via een call extensie kan de persoon die de advertentie ziet direct contact opnemen met je bedrijf (average click-through rate for display ads 2020).

Hierbij kan je denken aan: “Nog 2 dagen Black Friday Sale” of “Morgen je nieuwe telefoon in huis?”. Ook is het handig om vaktaal in advertenties aan consumenten achterwege te laten. Wellicht ken je deze al, maar wist je dat je zoektermen kan toevoegen aan je advertentie. Zo kan je er bijvoorbeeld voor zorgen dat er in je advertentie altijd komt te staan Koop “Koop zoekterm”.



Verkoop je telefoons en zoekt iemand naar “Iphone 12”, dan komt er in dit specifieke voorbeeld dus te staan: “Koop Iphone 12”. Soms heb je een advertentie die na al dat optimaliseren maar een lage CTR blijft houden. In zo’n geval kan het soms beter zijn om deze advertentie te pauzeren en verder te gaan met de advertenties die het wél goed doen.

Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. average click-through rate for display ads 2020. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als je geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.

What Is A Good Ctr

De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd. De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.

Elke e-mail die wordt verzonden heeft een eigen doel. Dat is uiteraard iets waar je als verzender vooraf over na moet denken wanneer je gaat versturen. En beter nog: denk ook eens na over het doel en bepaal (indien mogelijk) een target. Wanneer ben jij als verzender tevreden? Dat kan zijn wanneer je een x-aantal opens hebt gehad, een x-aantal kliks naar artikelen die je hebt opgenomen in je nieuwsbrief of wanneer je e-mail heeft gezorgd voor een bepaalde omzet. average click-through rate for display ads 2020.

In dit artikel gaan we even in op dat tweede: hoe zorg je er nu voor dat je meer kliks naar je website krijgt (je Click-Through-Rate = CTR verhoogt) (Linkbuilding uitbesteden Antwerpen). Daarvoor is de content van de e-mail van eminent belang. Zijn je geschreven artikelen van je blog wel relevant genoeg voor de ontvanger of is de aanbieding wel van toepassing voor de ontvanger.

Daarover in een volgend artikel meer. Nu gaan we in op het verhogen van de CTR en geven we enkele praktische tips die je direct kan gaan toetsen en toepassen op jouw nieuwsbrief. Als je een e-mail opstelt, zal deze vaak ook bestaan uit enkele afbeeldingen. Zoals een afbeelding die past bij je geschreven artikel of een afbeelding van het product dat je probeert te verkopen aan je ontvangers.

Dit is een veel vergeten link mogelijkheid, stuur deze link door naar de homepage van je website. Dat is wat mensen ook verwachten bij een klik op het logo. average click-through rate for display ads 2020. Waar mensen veel klikken op afbeeldingen, is dat hetzelfde het geval met linkjes die in de tekst worden verwerkt, zoals de links hierboven naar de Google Utm’s.

Navigation

Home

Latest Posts

Click Through Rate In Email Marketing

Published Oct 22, 22
6 min read

Average Facebook Ad Click Through Rate

Published Oct 22, 22
8 min read

Average Email Click-through Rate 2020

Published Oct 22, 22
6 min read